Geografie del suono #21 :: NO INPUT ENSEMBLE incontra MULTIVERSAL

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sabato 3 ottobre 2015 h 21 – l’Asilo

Geografie del suono #21

NO INPUT ENSEMBLE

(Karlsruhe, Ger)

incontra

MULTIVERSAL

(resto del Mondo)

terza giornata di MULTIVERSALE II

No Input Ensemble: Tobias Grothmann, Marnin Jahnke, Daniel Lindenkreuz, Timothy Schmele, Tobias Walter
+
componenti del collettivo Multiversal: Hilde Holsen, Ann-Helen Schjølberg, Filippo Giuffre, les énervés, SEC_, Stefano Costanzo, Renato Fiorito, Paolo Gàiba-Riva, Brage Tørmænen, Marco Pezzenati, Tom de Testa, Anatol Petit, Nico van Wersch, Victor Remy, Margaret Unknown

 

No Input Music is the native language of electronic expression. The human element returns to the heart of music as the performers react, counteract and interact with their instruments. No Input is a journey in sound and each performer seeks to learn to navigate their way through this complex field of spectromorphologies, while almost constantly being at the brink of losing control of it all.

These instruments are mixers. Normal, preferably cheap, everyday mixers that generally serve to transport, mix and merge incoming streams of sounds together.

In this context, though, they are left alone with no device feeding their inputs. Instead, they are short circuited, acoustically feeding their output signals back into themselves. This creates an internal feedback loop provoking unusual and erratic behaviors, eliciting the innermost, naturally intimate sounds of the electronic circuits.

Each knob or fader now refuses its normal, intended function, instead controlling unforeseen parameters. The gain slider might turn into a pitch control or the filter knob could regulate the granularity of the sound. In many cases though, the timbral changes are usually a complex group of interwoven qualities, making this instrument a true challenge to master. Moreover, no knob or fader maintains its new function. Changing one knob changes the internal state of the entire instrument, requiring the performer to adapt to the constantly shifting behavior. Even the smallest movement can have a huge effect on the outcome. These instruments need to be played with the uttermost delicacy and precision.

The outcome is a wide range of rich, organic sounds of all dynamic ranges, that, if composed skillfully, allow the performer to deliver the virtuosity and passion he or she is willing and able to invest.

Vimeo: http://vimeo.com/noinputensemble
Website: http://noinputensemble.com/

Multiversal è una rete di musicisti, artisti, performer, organizzatori e spazi.

Il suo scopo è scoprire realtà indipendenti interessate al suono e all’improvvisazione (non come genere, ma come metodo), creare piattaforme e occasioni per queste realtà di incontrarsi, collaborare e creare/elaborare nuove idee e progetti.
Nell’ottobre scorso, e per la prima volta in Italia, la carovana del Multiversal è sbarcata a Napoli. A distanza di un anno, l’esperienza si ripete, intrecciandosi, grazie a Geografie del Suono, con i musicisti del No Input Ensemble.

GEOGRAFIE DEL SUONO – incontri con musicisti in transito – è un progetto prodotto dall’Ex Asilo Filangieri che mira a favorire e promuovere gli incontri all’insegna dell’improvvisazione tra musicisti di varie aree geografiche e stilistiche. Ciò avviene in un contesto – l’Asilo – che fa dello scambio, dell’interazione e del coworking tra artisti una delle sue fondanti idee guida.

http://www.exasilofilangieri.it/category/geografie-del-suono-2/

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/// all’Asilo i concerti, gli spettacoli, le proiezioni, gli incontri sono ad ingresso libero. È gradito un contributo a piacere che serve ad abbattere le spese minime e a dotare gli spazi dei mezzi di produzione necessari ai lavoratori dello spettacolo e dell’immateriale per produrre arte e cultura.

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